kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

fot. brokułyTo, co spożywa przyszła mama ma kluczowe znaczenie dla rozwoju płodu. Niedobór witamin, minerałów i składników odżywczych w czasie ciąży może mieć wpływa na zdrowie dziecka, kiedy przyjdzie ono na świat. Kobieta oczekująca na narodziny dziecka powinna zatem w swojej diecie uwzględniać wartościowe pokarmy. W czasie ciąży warto np. sięgać po brokuły – źródło kwasu foliowego, niezbędnego do prawidłowego działania organizmu.
 
 
©  Liaurinko - Fotolia.comKobiety w ciąży są szczególnie podatne na niedobory kwasu foliowego, przy jednoczesnym znacznie zwiększonym zapotrzebowaniu na niego w tym czasie. Kwas foliowy jest bardzo ważny z punktu widzenia profilaktyki wrodzonych wad cewy nerwowej. Nawet niewielkie jego niedobory mogą być niebezpieczne dla zdrowia kobiety zwłaszcza w pierwszych miesiącach ciąży. Stanowią też zagrożenie powstawania wad wrodzonych u rozwijającego się płodu.
 
 
fot. Biofer FolicOdpowiedni poziom żelaza oraz kwasu foliowego w organizmie jest bardzo ważny dla przyszłych mam i ich dzieci. Niedobór żelaza może doprowadzić do zmniejszonej wagi noworodka, a nawet przedterminowego porodu. Natomiast niedobór kwasu foliowego może doprowadzić do zwiększonego ryzyka wad cewy nerwowej, a nawet poronień. Chcąc zapewnić dziecku prawidłowy rozwój należy już od chwili poczęcia zadbać o to, by dostarczyć organizmowi niezbędnych składników.
 
 
Brukselka, sałata, szpinak, zielony groszek - te wiosenne warzywa łączy nie tylko zielony kolor, ale również zawartość kwasu foliowego, najważniejszej witaminy wszystkich kobiet, które rozpoczęły współżycie. Dzień Matki jest doskonałą okazją aby przypomnieć jak wiele dla zdrowia swojego dziecka może uczynić przyszła mama jeszcze przed poczęciem.
 
 
© T.Tulic - Fotolia.comTak jak zadbane dłonie, zdrowe włosy są również naszą wizytówką. Obserwując ich stan możemy rejestrować zmiany zachodzące wewnątrz naszego organizmu. Pogorszona kondycja włosów może być efektem złej gospodarki hormonalnej czy długotrwałego stresu. Może też być spowodowana nieprawidłową pielęgnacją, nieumiejętnym farbowaniem, nadużywaniem lokówek, czy prostownic.
 
 
Co druga kobieta może mieć problemy z przyswajalnością kwasu foliowego, zmniejszającego ryzyko wystąpienia wad układu nerwowego u dzieci, dlatego lekarze tak bardzo podkreślają znaczenie uzupełniania diety tą witaminą. Przyszłe mamy są coraz bardziej świadome roli kwasu foliowego i zwracają uwagę na sposób odżywiania w trakcie ciąży.
 
 
Na talerzu przyszłej mamy (ale także kobiety dopiero planującej zajście w ciążę) nie powinno zabraknąć produktów zawierających kwas foliowy i żelazo. Odpowiedni poziom tych składników zapewnia dziecku prawidłowy rozwój już od chwili poczęcia, ale nawet przy racjonalnej diecie nie jesteśmy w stanie dostarczyć organizmowi odpowiednich ilości żelaza i kwasu foliowego z pożywienia, trzeba więc wzbogacić ją suplementami.
 
 
© svl861 - Fotolia.comTen zielony krewniak kalafiora jest w naszym kraju coraz popularniejszy - i słusznie, ma bowiem mnóstwo wartości odżywczych, witamin i soli mineralnych. Choć ich smakiem możemy się delektować praktycznie przez cały rok, warto jeść dużo brokułów właśnie teraz, kiedy są najtańsze i najsmaczniejsze.
 
 
© Nejron Photo - Fotolia.comCoraz więcej młodych kobiet szczegółowo planuje przyszłe macierzyństwo. To postawa godna pochwały, bo ciąża jest tak ważnym, a zarazem tak trudnym okresem w życiu kobiety, że naprawdę należy pomyśleć o niej wcześniej, zanim beztrosko odstawimy antykoncepcję na boczny tor. Jak się zatem przygotować do tej najważniejszej dla większości z nas życiowej roli – bycia mamą?
 
 
© Andrey Kiselev - Fotolia.comWitamina B 9 to inaczej kwas foliowy. Należy on do całej rodziny witamin, ale akurat kwas foliowy ma unikalne właściwości. Został odkryty w latach czterdziestych, wyodrębniono go ze szpinaku i stąd też nazwa - „folium” po łacinie oznacza „liść”. Do czego jest nam potrzebny?
 
 
Strony: [1]

 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»