Migdały – porcja zdrowia
06-02-2017

 
© Juststone - Fotolia.comNajwiększe uprawy migdałów znajdowały się w środkowej Azji, w Mongolii i Chinach, znane były tam o tysięcy lat, do Europy dotarły dzięki kupcom podróżującym Jedwabnym Szlakiem, następnie przybyły do Ameryki, gdzie dziś odbywa się 75% światowej produkcji migdałów.

 
Migdały występują w dwóch rodzajach - słodkim i gorzkim, ten pierwszy ma dość szerokie zastosowanie w lecznictwie. Wykorzystuje się go:
- do zwalczania chorób układu moczowego (m. in. kamieni nerkowych i zwężenia cewki moczowej);
- przy chorobach dróg żółciowych;
- jako lek wykrztuśny w schorzeniach oskrzeli;
- przy chrypkach i suchym kaszlu.

Ponadto mleczko migdałowe, uzyskane po uprzednim zmieleniu i wymieszaniu z wodą, stanowi napój znacząco przynoszący ulgę w stanach napięcia nerwowego. Napój należy pić schłodzony. Oprócz tego naukowcy stwierdzili, że składniki migdałów i proporcje w jakich występują mają działanie antynowotworowe.

W migdałach można znajdujemy:
- witamina E, jest przeciwutleniaczem zapobiegającym miażdżycy, zawałowi serca, nowotworom, udarom mózgu, przedwczesnemu starzeniu się;
- witaminy B1, B2, PP i potas mające dodatni wpływ na funkcjonowanie mózgu, pamięć i koncentrację,
- białko, składają się zeń w 20%, dlatego polecane są wegetarianom;
- cynk regulujący działanie systemu odpornościowego, przy jego niedoborze łatwo się przeziębić, ma wpływ na stan skóry, włosów i paznokci;
- magnez chroni naczynia włosowate, stanowi ważny element przemian energetycznych cukru we krwi; zabezpiecza mózg przed stresowymi sytuacjami.
 

Autor:Joanna Papiernik
Źródło:()

Wydrukowano ze strony http://www.zdrowie.kobiety.net.pl/54,0,Migdaly-8211-porcja-zdrowia,518.html

Copyright © Com-Media 2006