Sezon na szparagi
25-05-2018

 
fot. vorwerk.comSzparagi, oprócz niewątpliwych walorów smakowych, posiadają jeszcze jedną zaletę - są źródłem witamin C, B, K, a także soli mineralnych, żelaza, potasu, fosforu oraz przeciwutleniaczy. Te lekkostrawne i niskokaloryczne warzywa mają także właściwości oczyszczające organizm. Wpływają również pozytywnie na pamięć i koncentrację.

 
Szparagi nadają się doskonale zarówno na wykwitną kolację, jak i na codzienny posiłek dla rodziny.

Wyróżniamy 3 rodzaje jadalnych szparagów: białe, zielone i fioletowe. Najdelikatniejsze są szparagi zielone; białe są bardziej łykowate, a fioletowe - mają intensywniejszy, słodszy smak.


Zakup dobrych szparagów to trudna sztuka. Jak poznać, które są świeże? Szparagi powinny mieć zamknięte główki, błyszczącą skórkę i giętką łodygę.

fot. vorwerk.comBiałe szparagi, jako jedyne, musimy obrać przed gotowaniem. Należy zrobić to bardzo cienko, nie naruszając główki. Przy pozostałych rodzajach szparagów odcinamy twarde końcówki i łuski na łodygach.


Jak je przygotować? Najlepiej na parze - dzięki temu zachowamy najcenniejsze składniki odżywcze i wydobędziemy naturalny smak szparagów. Kruche i soczyste szparagi można podawać z masłem, sosem holenderskim lub beszamelowym jako przystawkę, samodzielne danie lub dodatek do mięsa.

{gencode}www.vorwerk.com{/gencode}
 

Autor:()
Źródło:()

Wydrukowano ze strony http://www.kuchnia.kobiety.net.pl/75,0,Sezon-na-szparagi,3087.html

Copyright © Com-Media 2006