Panna młoda, pan młody i …ten trzeci, czyli ślubny koordynator
25-04-2017

 
fot. @ obrączki Oleksandr Moroz - Fotolia.comZorganizowanie ślubu i wesela wymaga wielu miesięcy przygotowań, załatwienia mnóstwa formalności, odwiedzenia co najmniej kilku urzędów i dopracowania masy szczegółów. Wszystko to można to oczywiście załatwić samemu (i zazwyczaj tak właśnie postępują narzeczeni), ale od jakiegoś czasu coraz większą popularnością w Polsce cieszą się usługi tzw. konsultanta ślubnego, zwanego także koordynatorem.

 
Konsultant ślubny to „wynalazek” amerykański, ale powoli przyjmuje się i na naszym gruncie. Jego pomoc przy organizacji wesela jest doskonałym rozwiązaniem dla zapracowanych młodych ludzi, których wprawdzie stać na wystawny ślub i przyjęcie, ale nie mają czasu na załatwianie formalności, więc decyzję o zawarciu małżeństwa odsuwają na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Jakie korzyści przynosi z sobą zatrudnienie konsultanta? Przede wszystkim oszczędność czasu, a bywa, że i pieniędzy, bo korzystając często z usług konkretnej firmy, konsultant jest w stanie wynegocjować znacznie lepsze warunki, niż zrobiliby to sami narzeczeni. Na początku każdy konsultant ustala z młodymi „budżet ślubny”, którego nie powinien przekroczyć. Oczywiście, zawsze mogą przydarzyć się jakieś finansowe „niespodzianki”, więc trzeba liczyć się z tym, że być może trzeba będzie zwiększyć jego pulę, można też od razu ustalić budżet z większym lub mniejszym „zapasem”. Nie ufajmy zbytnio zapewnieniom konsultanta, który obiecuje nam zaoszczędzenie wielkich sum przy organizacji wesela – pewnych rzeczy nie da się „przeskoczyć” i nawet najlepszy fachowiec nie wynegocjuje nam np. kompletu profesjonalnych fotografii za 100 czy 200 złotych. Rzetelny konsultant doskonale orientuje się w cenach obowiązujących na rynku i nie będzie mamił nas obietnicami, których potem nie będzie mógł spełnić.

Inna zaletą zatrudnienia konsultanta jest jego doświadczenie zawodowe. Nikt tak jak on nie przewidzi trudności i kłopotów, jakie mogą przydarzyć się nam podczas ślubu czy wesela i nikt lepiej od niego nie wie, jak je skutecznie rozwiązywać. Nawet jeśli uczestniczyliśmy już w licznych ślubach rodziny czy znajomych, nasze doświadczenie może okazać się niezbyt wystarczające. Zdając się na „opiekę” konsultanta możemy nieco mniej martwić się drobiazgami i skupić na przyjemniejszych stronach czekającej nas uroczystości.

Zakres działalności konsultanta ślubnego jest bardzo szeroki: od zaproszeń, przez stylistyczną pomoc w doborze sukni i wiązanki ślubnej, wynajęcie sali i zorganizowanie cateringu, dekorację kościoła i sali weselnej, aż po wynajęcie fotografa, zespołu muzycznego i autokaru do przewozu gości. Konsultant zajmie się także noclegami dla gości, tortem weselnym, wyborem stroju dla pana młodego, a nawet zorganizuje odpowiednią opiekę nad dziećmi obecnymi na weselu. Nie może wyręczyć młodej pary tylko w załatwianiu formalności w urzędach i kościele, ale za to doskonale wie, jakie dokumenty będą potrzebne i do jakich urzędów młodzi powinni się udać, aby wszystko sprawnie załatwić.

Zawierając umowę z konsultantem musimy przede wszystkim ustalić zakres jego pracy i wysokość wynagrodzenia. Ważne jest także ustalenie sposobu ewentualnej rezygnacji z umowy i dyspozycyjność konsultanta – w ostatnich dniach przed ślubem będziemy kontaktować się z nim bardzo często i mamy prawo oczekiwać, że w każdej chwili będzie dla nas osiągalny.

Wybierając odpowiedniego konsultanta ślubnego musimy kierować się podobnymi kryteriami, jak przy wyborze… położnej (przyda się na przyszłość!): musimy mu ufać, dobrze czuć się w jego towarzystwie (spędzimy razem sporo czasu) i czuć, że zawsze jest gotów nas wysłuchać. Pamiętajmy: to nasz ślub i to my decydujemy, jak ma wyglądać - rolą konsultanta jest tylko doradzanie i realizacja naszych wymagań i planów.
 

Autor:()
Źródło:()

Wydrukowano ze strony http://www.malzenstwo.kobiety.net.pl/71,0,Panna-mloda-pan-mlody-i-8230-ten-trzeci-czyli-slubny-koordynator,173.html

Copyright © Com-Media 2006